Online

2010.05.08. 10:37

A mai reggel eredménye, hogy egy kezdetleges Drupal oldal már elérhető a lajthabalazs.com -on. A tárhely, amit a Terra Server biztosított, PHP 5.2.3-al és MySQL 5.0.45-tel van felvértezve. Első lépésként "telepítettem" egy phpMyAdmin-t. Ez az eszköz egy PHP alapú webes felület MySQL adatbázisok kezelésére. Azért a phpMyAdmin-t választottam az asztali kliens helyett, mert a Terra Server-nél, és gondolom, sok más web-host-szolgáltatónál az adatbáziselérés a szerverre van korlátozva Az adatbázis-adminisztráció a Drupal telepítéshez nem szükséges, de előbb utóbb úgyis kellett volna, ráadásul szerettem volna megváltoztatni az alapértelmezett adatbázis jelszavamat.

Ezután a Drupal telepítése meglehetősen egyszerű volt. Ugyan a settings.php-t létre kellett hozni egy egyszerű másolással, és néhány hozzáférési jogot át kellett állítani - FTP-n keresztül a Total Commander ilyent nem tud, de a FileZilla klienssel könnyen ment - de talpon volt a site fél órán belül, az installerek le, majd feltöltésével - nem biztosított a Terra Server parancssori hozzáférést, úgyhogy minden file FTP-n ment.

Egyenlőre egy csomaggal egészítettem ki az alap-installációt: fetettem a Content Access modult. Ez lehetővé teszi, hogy a hozzáférési jogokat node-onként állítsam. Erre szükség is lesz, mivel az oldal egyszerre fog szakmai, baráti és személyes célokat betölteni, utóbbi kettőt pedig nem feltétlenül szeretném megosztani leendő kollégáimmal, munkaadóimmal, üzletfeleimmel. Több site-ot adminisztrálgatni pedig nem szeretnék, az az érzésem, hogy meg fog gyűlni a bajom ezzel az eggyel is. Egy próbán már túl vagyok, meglehetősen egyszerű a modul használata, és megfelel az elvárásoknak. A teszt kapcsán több más szolgáltatást is kipróbáltam: átállítottam a regisztrációt oly módon, hogy mindenképpen adminisztrátori jóváhagyás legyen szükséges. Felvettem a jövőben szükséges felhasználói csoportokat. Regisztráltam egy tesz-felhasználót. Itt érdemes megemlíteni, hogy az adimin felületen nem jelzi semmi, hogy jóvá kell hagyni egy regisztrációt. A jóváhagyás módja, hogy a user részleteit megtekintve a "blocked" állapotból "active" állapotba helyezzük a felhasználót. A módosítások mentése triggereli a jóváhagyást, és küldi ki az e-mailt az aktivációs linkkel.

Eztán jött a tartalom. Először bekapcsoltam a Content Access modult, és beállítottam, hogy a tartalmi elemekhez egyenként is lehessen jogosultságokat csatolni (kis pipa-doboz az oldal legalján). Ezután az új Page létrehozásakor már megjelent a Content Access fül, ahol be tudtam állítani, hogy csak az egyik csoport olvashassa az adott Page-t. Az új user-emmel kipróbáltam a csoportban, majd áthelyeztem egy másik csoportba, ahonnan természetesen már nem látta az oldalt. Elégedett vagyok a Drupal jogosultság-kezelésével, és alig várom a felhasználókat!

Az oldal nyelve egyenlőre angol, de tervezem bevezetni az Internationalization modult is, hogy egymás mellett lehessen angol és magyar nyelvű tartalom is. Persze kérdéses, hogy miért is kell magyar nyelvű tartalom, mivel jelen blogot nem fogom átvezetni a személyes oldalamra, ne kelljen friss olvasótáboromnak rögtön az elején szembesülnie a váltással, más témákban pedig vagy angolul írok (research page) vagy egyáltalán nem (fotógalériák). Nem szeretnék a szükségesnél több energiát fektetni a Drupal oldalba, szeretnék megtanulni saját modult írni, de annak sok értelme nincs, hogy l'art pour l'art megtanuljak kezelni egy modult hogy kikerüljön az oldalra egy zászlós nyelv-váltó meg néhány címke két nyelven.

A bejegyzés trackback címe:

https://lapozgatas.blog.hu/api/trackback/id/tr631983377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása